جامعه هدف: در این طرح یا حداقل در فاز اول این طرح مشتریهای دارای گوشی همراه هوشمند، هدف هستند و مشتریهایی که توانایی استفاده از این تکنولوژی را ندارند، خارج از محدوده این طرح هستند. لذا برای آن دسته از مشتریان، مطابق گذشته صندوق فروشگاهی و شخص فروشنده وجود دارد.
تعاریف و مفروضات:
- بارکد: یک رشته میلهای است که روی همه محصولات فروشگاه وجود دارد. با توجه به نحوه تعریف این محصولات، فقط با اسکن این رشته میتوان به اطلاعاتی نظیر نوع کالا، قیمت و بقیه جزئیات پی برد.
- اپلیکیشن پیاس (Payment store): منظور اپلیکیشن موبایلی است که با استفاده از دوربین روی گوشی هوشمند میتواند بارکد محصولات را اسکن کند و با ارسال بارکد از طریق وب سرویس و شبکه به اطلاعات محصول دسترسی پیدا کند.
- مشتری: شخصی است که دارای گوشی هوشمند و اپلیکشین ps را نصب کرده است و همچنین رمز ورود به شبکه فروشگاه را دارد. لذا در زمان ورود به فروشگاه به صورت اتوماتیک به شبکه فروشگاه وصل شده است. این شبکه دارای اینترنت هم هست و لذا مشتریان اینترنت را از دست نمیدهند. دسترسی به وب سرویس استعلام قیمت فروشگاه از طریق اینترنت هم میتواند میسر باشد. یعنی مشتری هم در منزل میتواند استعلام قیمت کند و هم در فروشگاه بدون اتصال به شبکه فروشگاه و فقط با استفاده از اینترنت تلفن خود به وب سرویس فروشگاه متصل شود و خرید انجام دهد. (البته این بستگی به ت فروشگاه دارد)
- ایده طرح: در این طرح مشتری بعد از ورود به فروشگاه چرخ خود را بر میدارد و در فروشگاه به گردش میپردازد. هر جنسی را که پسندید، با گوشی اسکن میکند و در سبد خود قرار میدهد. در همان زمان اسکن مبلغ کالا به مشتری نشان داده میشود. مجموع مبلغ سبد به مشتری نشان داده میشود و در صورتی که تخفیف به کالا خورده باشد هم نشان داده میشود. ضمناً مشتری میتواند بر روی اپلیکیشن مقایسهای از دو محصول مشابه از نظر وزن و کیفیت و قیمت داشته باشد و خودش انتخاب کند، کدام محصول را خریداری کند. مشتری در هر لحظه از مبلغ خرید خود مطلع است و میتواند روی اپلیکیشن سقف خرید خود را محدود کند تا اگر به مبلغ مورد نظر رسید باهشدار به او اطلاع داده شود.
فروشگاه ,مشتری ,شبکه ,میتواند ,هم ,طرح ,این طرح ,به شبکه ,شبکه فروشگاه ,ورود به ,نشان داده
درباره این سایت