سعید کلانتری، کارشناس سوییچ و ابزار پرداخت / امروزه با افزایش قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور، اوضاع برای همه شرکتها و شرکتهای پرداخت تغییر کرده است. افزایش قیمت کاغذ و دستگاه کارتخوان از یک طرف و تصمیم دستگاههای رگولاتوری برای تغییر نظام کارمزد و حضور فینتکها و بازیگران جدید به این صنعت، همه نشانههایی است برای اینکه همه فعالان این صنعت درک کنند که پنیر و یا کیک صنعت در حال جابهجا شدن است. پنیر در صنعت تبلیغات نیز مدتهاست جابهجا شده است. قبلا تبلیغات در تلویزیون و رومه و … اثربخش بود. این روزها تبلیغات در شبکههای اجتماعی و … نیز اضافه شده است. به نظر نگارنده یکی از عرصههایی که درآن شرکتهای تبلیغات میتوانند بازار جدیدی تعریف کنند، همکاری با شرکتهای پرداخت با روشی جدید است.
تا به امروز روش تعامل شرکتهای پرداخت با شرکتهای تبلیغاتی بهصورت مشتری-سرویسدهنده بوده است. یعنی شرکتهای پرداخت به شرکتهای تبلیغاتی سفارش میدادند که انها را در بیلبوردها و تلویزیون و شبکههای اجتماعی تبلیغ کنند ولی امروزه شرکتهای پرداخت نیز میتوانند به شرکتهای تبلیغاتی سرویس بدهند و فضایی ایجاد کنند که دیگر مشتریان شرکتهای تبلیغاتی دیده شوند؛ یعنی بهنوعی شرکتهای تبلیغاتی برای شرکتهای پرداخت مشتری برای تبلیغ و دیده شدن بیاورند.
درباره این سایت